torstai 13. marraskuuta 2014

30: 365 päivää sitten

30. postaus pistetty pystyyn ja kaikenlisäksi tärkeänä vuosipäivänä, sillä Rasmuksen ja mun taru alkoi 365 päivää sitten, 13.11.2013.

Dominik oli palautettu takaisin entiselle tallilleen sellaiset 3 ja puoli kuukautta takaperin ja minä olin sinnitellyt yhdellä tallipäivällä viikossa ja ilman hoitohevosta ne kuukaudet. Jälkeenpäin ajatellen en ymmärrä miten selvisin silloin, kun nykyään kolme tallipäivääkin tuntuu vähältä!

Rasmus tuli yllättäen elämääni. Dominikin tilalle oli tullut Cinderella-niminen tamma, jota minun piti alkaa hoitamaan mutta tamma osoittautuikin niin raa'aksi ratsastaa ettei sitä voinut vielä päästää tunneille. Tämä lykkäsi hoitajuuttakin sillä "yksityisessä" hevosessa ei ollut paljoa hoidettavaa niinsanotusti. Ennen Rasmuksen hoitamista olin ratsastanut sillä muutamat kerrat ja kyllä tykännyt, vaikea se oli eikä osannut laukkaakaan vielä tasapainoisesti nostaa mutta sympaattinen poju oli kuin mikä.

Nyt vuosi tästä ajasta eteenpäin ja kaikki on erilaista. Mikä on pysynyt on Rasmuksen täydellisen utelias ja viaton luonne, se mikä sai mut ihastumaan siihen jo ensimmäisenä hoitopäivänä!

Vuoteen on mahtunut ihan hirmuisasti kohokohtia ja ihania elämyksiä kuin myös tavallista arjen tallausta. Olemme pyrkineet löytämään rutiineja ja oppimaan uutta niin elämästä kuin itsestämmekin. On mahtavaa huomata, kuinka meidän yhteinen siteemme on lujittunut ihan huomaamatta. Rasmushan on tunnettu siitä, että se on todella sosiaalinen ihan ketä tahansa kohtaan - yhdessä vaiheessa en ollut varma tunnistiko se minua vai halusiko se olla kanssani ihan vain sosiaalisuutta purkaakseen. Nyt kun se tulee luokseni kutsuttaessa ja oikeasti rentoutuu viereeni tiedän, että välillämme on jotain muutakin...

Esitellen (alkeellisia) videonmuokkaustaitojani, sillä olen tehnyt meille vuosipäivävideon!
On ihmeellistä, kuinka pitkältä tämä vuosi on tuntunut vaikka usein ajatellaan, että aika kuluu nopeaan. Tuntuu siltä, kuin olisin hoitanut Rasmusta jo monta vuotta.



Pahoittelen sekavaa tekstiä... :D!

Hieman myös muuta infoa, kisat odottavat sunnuntaina ja tosiaankin Josefinen kanssa!
Petrus palailee myös vihdoin tunneille, ihanaa!
Huomisesta - viimeisestä treenikerrastamme ennen kisoja - tulee kuvapostausta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti