perjantai 25. heinäkuuta 2014

12: Vakavasti otettavaa leikkiä


Pitkästä aikaa Blogger ja lukijani! Viikonpäivät ovat vierähtäneet ja mä olen aivan unohtanut, että lupailin teille postausta kisoistani. Valitettavasti päivä meni kaikkea muuta kuin putkeen, mistä syystä siitä kirjoittaminen ei ole oikein tuntunut mieluisalta. Yhden kuvaajan kuvat on myös vielä saamatta, siksi olen myös viivytellyt. Nyt annan kuitenkin hieman palautetta, jottette aivan jää postausta ilman!

Kisa-aamu lähti normaalisti käyntiin, kun heräsin aikaisin aamulla ja tarkistin tavarani ja lähdin matkaan. Aamu eteni letityksellä, kisamaksun maksamisella, radan kertaamisella ja ainaisella jännityksellä. Helppo C oli ensimmäinen päivän luokka ja minä olin lähdössä ensimmäisenä. Unohdin kuitenkin ajankulun (sillä minulla ei ollut puhelinta, jonka olin unohtanut autoon ja jossa oli aikatauluni!!), kun olimme kertaamassa kentällä ystäväni kanssa rataa. Kun tulin sisälle huomasin, että minun pitäisi olla kävelyttämässä hevostani 10 minuutin päästä eikä minulla ollut edes varusteita itselläni päällä. Tämä päättyi siihen, että tein Cabun otsanupin (jota en ollut vaivautunut tekemään aiemmin,sillä hevonen viskoi päätään) kentällä ja jouduin jättämään saappaideni vetoketjut hieman auki, kun ne eivät menneet paksujen kisahousujeni takia kiinni. Pääsin hevoseni selkään ja olin jo silloin kuollut siihen helteeseen. Alkuverryttelyni meni suoraansanoen surkeasti enkä pystynyt aikaisemman stressini takia keskittymään. Hevonen antoi kuitenkin kaikkensa ja viimeiset verryttelylaukkaympyrät olivat jo (opettajan mielestä myös) ihan kohtuullisia!

Pääsimme radalle ja vaikea fiilis matkusti mukanaan aitojen sisään. Cabu oli radan aikana ok, mutten itse keskittynyt ja tiet menivät huonosti. Cabu ei suostunut kääntymään ja olemaan suora, vaikkakin pysähdyksemme ja askellajista hidastumiset olivat mahtavia! Olen ylpeä hevosesta myös, sillä tällä kertaa olimme radalla aktiivisempia ja heppa eteni askelillaan! Olemme kehittyneet Cabun kanssa ihan hurjasti, etten taida sitä itsekään vielä käsittää. Pöytäkirjan tulokset olivat kuitenkin huonot ja tuomari olikin tiukkaa laatua. Prosenttimme olivat 53,9% ja pisteitä en nyt muistakaan. En tästä kuitenkaan lannistu, treenaan vain entistä kovemmin ja ensi kerralla ehkäpä muistan puhelimeni...


Pahoittelut videolaadusta...!

Seuraava asiani tähän postaukseen on eilinen tuntini, jonka olin ansainnut talutuksilla! Menin (taaas) Cabulla ja tunti oli aivan mahtava! Vaikka kohta alkavat jo seniorivuoteni, leikimme poni&hevosporukallamme klassisia heppaleikkejä, kuten viestiä ja hippaa! Tunnilla mennään yleensä ilman satulaa ja niin oli tälläkin kertaa, kerta oli Cabulle ensimmäinen laatuaan. Ruunapoika on tätiratsujen suosikki ja muutaman vannoutuneen kisaajan (kuten myös minä) treenihevonen, joten sillä ei kukaan ole talliltamme vielä mennyt ilman satulaa. Heppa pärjäsi hienosti ja löysimme jopa siitä sen sisäisen leikkihepan!

Lopputunti mentiinkin sitten rennosti pitkin ohjin, lopulta taivuimme jopa naistensatulaan!



Kuvauksellinen Cabu, luonnollisessa olomuodossaan!

Tässäpä kaikki tältä kerralta, seuraavaksi tuleekin kuvia Einolan valmennusleiriltä, Imatralta!
p.s. kuvat eivät suostu keskittymään, pahoittelut jos jonkun visuaalista silmää kyrpii :(

4 kommenttia:

  1. Kivoja kuvia etenki tosta leikkitunnilta :) Tykkään tosi paljon sun kirjotustyylistä, sitä vois lukee vaikka kuinka pitkään! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ooi mahtava kuulla ! :) Pitääkin sitten höpötellä enemmän, mähän siis kirjoittaisin tänne vaikka kuinka pitkiä juttuja mutta ajattelen juuri päin vastoin ettei kukaan jaksa lukea!

      Poista
  2. uu valmennusleiri kuulostaa hyvältä ! ++ tulisiko lähiaikoina jonkin sortin erikoispostausta ? esimerkiksi kehityspostausta, olis tosi kiva nähdä miltä sun ratsastus on näyttänyt pari vuotta sitten ja miten paljon kehitystä on syntynyt (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen ajatellut erikoispostausta itseasiassa mutta erilaista kuin ehdotit ;D Voin ehdottomasti tehdä kehityspostauksen jos löydän vanhoja kuvia :) !

      Poista